Förkyld och inte riktigt svensk

Alltså hur lyckas jag bli förkyld? Vi har 20 grader varmt och jag går ändå omkring i vinterskor och skinnjacka, eller tunnare dunjacka! Jag tror jag har nämnt det här innan att jag för ett år sen sprang omkring i sommarkläder och tyckte att italienarna var galna och undrade hur de inte svettades ihjäl under alla lager med kläder. Nu huttrar jag åt alla turister som går förbi i sina t-shirts och flipflops och ångrar att jag inte tog med mig en halsduk. När Flavia hörde att jag blivit förkyld sa hon att de måste vara att det varit så kallt de senaste dagarna, vi var nästan nere på 15 grader (!) Du är inte riktigt svensk längre sa hon. Så jag antar att jag vant mig vid värmen, hoppas det så jag inte tvingas gömma mig innomhus halva juli-augusti som jag gjorde förra sommaren för att det var för varmt för att lämna lägenheten!

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0