Parader och spektakel på min gata

Nu är det ännu en parad utanför mitt hus, och jag bor inte ens på samma ställe som sist! Vad är det här? Är det mig dom hyllar? Sist var ungefär ett år sen och då var det ett tiotal målade lastbilar och flak som åkte förbi samt reaggemänniskor som dansa, sjöng och skrek, den här gången var det färgade män i vita och orangea hattar som skrek saker på ett språk jag inte förstod, de firade i alla fall Föreningen av mänskligheten, vad som nu menades med det? Dessutom har det passerat förbi ett kolossalt demonstrationståg för ett tag sen. Vad vill de mig?

Reaggemänniskorna var lite mer av en upplevelse för där blev jag ofrivilligt delaktig i spektaklet. Jag låg och sov middag av någon anledning när det plötsligt börjar dunka massa trummor utanför på gatan. Yrvaken i pyjamas och med tovit hår sticker jag ut huvudet genom fönstret i samma stund som ett flak med en man med mikrofon passerar. I mikrofonen uppmuntrar han alla att vända sig om och vinka åt signorinan på andra våningen. Varpå hela paraden vänder sig upp mot mitt fönster och börjar vinka. Jag kastar mig ner på golvet, men ångrar mig rätt snabbt, reser mig upp och vinkar tillbaka, det är ju ändå inte varje dag man har en hel parad som vinkar åt en?

/B

Kommentarer
Postat av: M

Skulle vilja sett dig!

2010-04-22 @ 17:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0