Några ord och tusen bilder

Det har varit dålig update på bloggen och det beror på att jag varit upptagen med att släpa omkring Kajsa Tilda och Anette över hela Rom, så tänkte mest berätta att jag fortfarande är vid liv, även om det ibland varit nära ögat och berätta lite vad vi haft för oss. Vi har besökt Fontana di Trevi, Spanska trappan, Piazza Venezia, Piazza del Popolo, St. Petri kyrkan, Pantheon, Piazza Navona och Collusseum men enligt Kajsa Tilda var glassen mest intressant. Framför allt den vid St. Petri kyrkan. The old Bridge har bästa glassen i Rom! Sen har de shoppat kassar smink, pärlor, sjalar och lite krimskrams.

I onsdags åkte vi även till Neapel och Pompei, missade tyvärr sista bussen till Vesuvio så det får bli en annan gång! Senare på kvällen tillbaka i Rom efter 50 euro i böter gick vi ut och käka middag som farmor och farfar bjöd på, tack för det! Behövder speciellt evtersom vi bötat bort alla pengar. Jag fick med spisen till bordet men gott var det i alla fall.

Sist men inte minst höll jag på att dö ungefär fyrtioelva gånger igår! Marco lyckades lura med mig och Anette på en trampcykeltur runt collusseum och vidare till Piazza Venezia och tillbaka igen. Det var andra gången för mig och jag fattar inte hur jag blev upplurad på en sån igen?! Men det var fan sista gången! Jag har riskerat livet tillräckligt i den Italienska trafiken på cykel! Men det var inte bara våra liv som var i fara utan alla som kom i vår väg. Matilda slapp undan helvetesfärden för att hon låg hemma och var sjuk.



Middag första kvällen

Lunch andra dagen





St. Petri kyrkan



Middag andra kvällen



















Pompei



T-banan

Spanska trappan

Piazza Spagna

Pinocchio





Skål farmor och farfar! :)



Middag tredje kvällen

Piazza Navona

Picknick i parken

Collusseum







Livsfarlig cykeltur! 

Vi överlevde (nätt och jämnt)

Fröken laktosintolerant äter gradde med några jordgubbar

fröken laktosintolerant äter glass

Collusseum

Triumfbåge


Nu har Kajsa Tilda vaknat så nu hinner jag inte ladda upp fler bilder!

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0