Mission IKEA

Dagen mål var IKEA för att inhandla nytt duschdrapperi och addapter men viktigast av allt svensk mat förstås!

  


Vägen till IKEA är lååång så vi sysselsatte oss med att leka med kameran. Blev väldigt många bilder men väldigt få bra, eller ens okej bilder.


 


Från busshållsplatsen till Porta di Roma shoppingcentret är det inte många meter men jag överdriver inte när jag säger att vi lyckades bli genomblöta på den korta sträckan! När det regnar i Italien då regnar det verkligen! Kolla mitt hår! (Klicka på bilden för att göra den större) och att regnet dessutom tvättade bort all fuondation och avsöljade min rudolfsröda finne på näsan gjorde ju inte saken bättre! Hur som helst så satte vi oss ner för att dricka en kaffe latte och värma oss, eller ja snarare torkade oss innan vi gjorde IKEA. 


 


Jag var ju tvungen att äta köttbullar förstås, men amore har visst blivit lite väl italienskinfluerad och åt pasta med tomatsås.



Mission comleted, och sen sov vi gott resten av bussresan hem!

/B


Kommentarer
Postat av: Erika

Kul med ikea. Bra att de finns lite överallt i världen så att utomlandssvenskar kan få en liten bit av hemma ;)



Sv. Ja, klänningen är snygg, vore det inte för puffärmarna så hade jag köpt den. Men puffärmar känns inte alls som jag.

2010-02-18 @ 19:54:50
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: ssara'

sv; ja haha det är lätt att somna när man pluggar:p

2010-02-18 @ 21:31:29
URL: http://schaara.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Sv: jo, det är ju nästan så att först när man blivit lite äldre så börjar man uppskatta Disney-filmerna riktigt mycket. När jag var liten vet jag att jag tittade ofta på filmerna, men det är ju inte samma sak som att t.ex. förstå filmens budskap. Dessutom är det många skämt som jag tror att ett barn inte riktigt förstår! =)

2010-02-19 @ 17:51:38
URL: http://vardagligttjafs.blogg.se/
Postat av: caroline

Sv: Riktigt söt blogg du!

Ha en riktigt bra helg :)

2010-02-19 @ 21:32:27
URL: http://nathaliecarolinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0