Gårdagen

Efter att ha virrat omkring i regnet i fyrtioelva år hittade vi till slut en restaurang.

 

Hette il bacio och rekomenderas inte.



Ute i regnet igen i jakt på en bowlinghall.





Vi tog il tram (typ spårvagn)







Och vi hittade fram!



Min pojkvän är något av en dålig förlorare så han vägrade gå ifrån bowlinghallen förren han vunnit. Det hände dock aldrig men efter sjätte serien vägrade jag att spela mer så vi åkte hem. 





På hemvägen köpte vi med oss varsin pizza och galet god tiramisú.

/B
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

mysigt med bowling!



sv: jo men då måste du gå till den marknaden någon gång, vet inte om de har öppet såhär års.. men du kan ju höra med killen :-) de ska iaf ha öppet bara en dag i veckan, tror det är söndagar eller måndagar.

marknaden är helt sjukt stor! och i ena änden har de lite antikloppis.

hur länge har du bott i rom nu? har du varit där mycket innan du flyttade dit?

käkat på hard rock än? det är min och mattias favoritrestaurang.. haha! (jo jag vet, är man i italien kanske man inte ska ha hard rock som favoritrestaurang, men de har alltid sådan extremt bra service just där, och maten är extremt bra). men vi älskar italiensk mat också.. haha!



tack för väderinfo, jag ska börja med "operation-övertala-mattias-att-åka-till-rom" genast. (brukar ha den operationen ungefär varannan vecka året om)

2010-02-04 @ 14:58:21
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Matilda

jasså jaja! !

bor du och killen tillsammans i lägenhet i rom nu?



lustigt, då har vi säkert druckit samma drink. vi var i rom i somras och då drack jag någon supergod hallondrink på hardrock. och sen äter jag alltid famous fajitas. rekommenderas! haha! :-)

hälsa Rom att jag saknar henne! haha!

2010-02-04 @ 15:12:37
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Jennilie

Sv: Tack!

Hihi ja :) Kika gärna in på min blogg och lämna din åsikt till det översta inlägget (om projektet).

2010-02-04 @ 16:33:37
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Jenny Kring

vad mysigt ni verkar ha det och super fint väder... Allvarligt det snöa här idag igen, snart funderar jag på atta komma helt seriöst. Kram :)

2010-02-04 @ 17:40:57
URL: http://jennykring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0