Akademiska kvartar finns inte i Italien men akademiska timmar är tydligen vanliga

Att italienare inte är bra på att passa tider var väl inget nytt? Jag förstår inte att man säger mañana mañana, det borde vara domani domani, spanjorer kommer inte i närheten av italienarna och på mitt nya jobb är det fan extremt! Idag fick jag vänta i över en timme på min chef som skulle lära mig hur inceckning görs på datorn. Nu ska jag i alla fall inte jobba mer fören på fredag. Och sen kommer jag troligtvis börja jobba ordentiligt i början av februari.

Jag är så sjukt trött och jag förstår inte varför?! Nu ska jag i alla fall gå och handla för idag ska jag prova att laga penne al salmone, en laxpasta som är extremt god! Hoppas det blir lika bra som på min favoritrestaurang här i Rom. Efter det ska jag försöka komma på något jag kan sysselsätta mig med fram till fredag och kanske sova middag. Hm..

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0