Mitt 2009


Har varit tusen gånger lugnare än 2008 på alla sätt och vis. Mindre festande, mindre resor (om man inte räknar alla resor Sthlm-Rom), mindre plugg, mindre jobb, mindre stand-up. Men det har varit ett grymt bra år i alla fall! Här kommer alla mer eller mindre viktiga händelser under året:


Januari

2009 firades in på Van dome på mayfair i London och det nya året börjades med en väldigt dyr men smaklös ravioli på Metropolitan hotell och champagne blandat med apelsinjuice till frukost.







3e januari kom vi hem efter en 5 timmars försenig med flyget.

15e januari Line kom på besök till Stockholm och vi lekte turister.

17e januari fick jag träffa mina kyrkbrinkare för första gången på typ tvåhundra år och det blev precis så galet som det bara kan bli med dessa tjejer!



 

  

   


 

20e januari jag begav mig till Rom för att hälsa på min drömkille somjag träffat där sommaren innan och stannade januari ut. 




   





Övrigt






Februari


I Februari jobbade jag faktiskt en del.

14e februari Alla hjärtans dag spenderades med Jessica, ganska misslyckad sushi och champagne med hallonsorbet.



21a februari åkte jag till fjällen med la famiglia och blev kvar en vecka.




   



Mars

Åkte ner one way till min numera, pojkvän och blev kvar hela Mars!






  






     
  


April

1a April åkte jag till Sverige och Line kom och hämtade mig på flygplatsen och vi utforskade Nyköping



 


3e april fick jag träffa mina kära kyrkbrinkare än gång till, denna gång i Eskilstuna




 
 
 



Åkte till fjällen igen med familgen.







15e april åkte jag tillbaka till Rom för då fyllde min älskling 20 år!






26e april kom Johanna och hälsade på i Rom



 





Maj


25e maj började jag plugga italienska i en skola i Italien

28e maj flyttade vi äntligen in i vår nya lägenhet!


 



Juni


3e juni besökte jag och Marco Capella Sistina. Verkligen värt att ta upp för jag hade verkligen kämpat för att komma dit, men det har fan inte varit lätt. Men nu har jag i alla fall varit där! 





6e juni tyckte jag och Cuortney att det var en bra ide att åka till stranden när det regna, det är ju faktiskt sommar?! Det var kallt och blåsigt och italienarna fick ännu en orsak att anse att turister  är idioter!

10e juni kom pappa och lillebror och hälsade på så de närmaste dagarna gjorde vi alla måste-se-saker-när-man-är-i-Rom och åkte till stranden. Pappa trodde inte att han skulle behöva någon solskyddsfaktor. Smart där papsi.

16e juni insåg jag att pappa tagit med min mobilladdare till Sverige! Jag fick prova på att leva utan mobil i ca en och en halv dag sen gav jag upp och köpte en ny telefon.

17e juni skrev jag mitt avslutningsprov i skolan fast jag hade en hel del lektioner kvar. Gick över förväntan.

19e juni var det midsommar i Sverige men det firas inte i Italien så jag och Courtney satt hemma hos mig och kikade på Sex and the city och åt chips kändes väldigt midsomrigt.

27e juni kom mamma och lillasyster på besök och då var det bara att ge sig ut på alla turistsaker en gång till! (fast Camilla fotade mest fiskmåsar i alla fall). 5e gången jag var inne i Collusseum och så spännande är det inte ens. Mamma och Camilla var gnälliga som småbarn är vi framme snart?! Jag har ont i fötterna! Jag är hungrig! Det är så varmt! Jag är törstig! Jag vill ha glass!



  



Övrigt
 


  


Juli


5e juli flydde jag hem till Sverige för att det vissa dagar helt enkelt var för varmt för att gå ut.

8e juli gick jag ut på stureplan för första gången på ett halvår! Det ni, jag sa ju att jag lugnat ner mig! Det blev Village och White Room.



 



9e juli drog vi ut på landet.

11e juli fyllde lillebror 13 år och då blev det ett jäbla kalas minsann!





16e juli tog jag en flygtur med kusin Tommy över skärgården i ett litet propellerplan, häftigt var det!










17e juli drog jag och Pernilla på stand-up och Grönan, bodde ju typ där på somrarna när jag var 14 till 16 men hade inte varit där sen dess! 



 



22a juli åkte jag tillbaka till Rom igen! Typ för varmt för att vistas utomhus om man inte åker till stranden.






Övrigt


 

  



Augusti

 






Natten mellan 9e och 10e augusti tog jag och Marco tåget till Venedig. Väl framme åkte vi in till city men gav snart upp och gick och la oss för att sova i en park, det var helt enkelt för varmt för att befinna sig där på dagtid så resten av veckan stannade vi vid hotellpoolen till 6-tiden då vi vågade oss in till city igen.


 


14e augusti tog vi tåget från Venedig till Florens efter många om och men för att vi missade tåget och var tvungna att ta ett annat tåg med en jävla omväg. Så när vi väl kom fram var det  bara att sova.

15e augusti tog vi en dagsutflykt till Pisa, vilket blev Marcos favoritstad, why? Tornet är ända anledningen att man åker dit och det finns typ inget mer heller! Men men.  På eftermiddagen kom vi tillbaka till Florens vilket är typ min favoritstad fast jag vet inte riktigt varför, grymt fint i alla fall.


















 



17e augusti var vi hemma i Rom igen.









September



4e september kom Pernilla och hälsa på och vi var turistiga. Myspys!






Oktober

 

2a oktober åkte jag till Sverige igen, stannade i två veckor och träffade nära och kära men var tydligen väldigt dålig på att ta kort

5 oktober gick till frisören vilket resulterade i gul-orange hårbotten och grådaskiga längder, hett som fan!

6e oktober gick jag till en annan frisör som fick rätta till det.

Det är allt som finns dokumenterat från den månaden och jag minns heller inget annat, Haha!


November

4e november åkte jag till Sverige och det första jag gjorde var att ta svininfluensavaccin (jag jag tillhör riskgruppen så kunde ta sprutan med gott samvete) och sen mådde jag bara skit!

6e november fyllde jag 20 år! Skulle ju firas på krogen var det tänkt men mådde fortfarande dåligt efter sprutan så Pernilla bjöd mig på Sthlm Live på Blue Moon Bar istället. Mycket trevligt.

7e november kom släkten och några vänner hem till mig för att fira min födelsedag!








28 november kom Beccieboop och hälsa på och vi var turistiga, vi shoppade julklappar och vi lekte med pärlor. Haha!





  




December

11e december kom Camilla till Rom för att julklappsshoppa med mig! Och ja vi var lite turistiga också, snart kan jag börja jobba som guide!





   



18e december åkte jag hem till Sverige för att fira jul och nyår!

24e december var det julafton som firades med hela tjocka släkten.



   
   
    
    
  



Mellandagarna spenderades med vännerna på lite fika, shopping, bowling och annat mys <3 Men utan kamera?! DOH! 

31a december, firades lugnt hemma hoss Jessica med champagne och sushi lite spel och skitsnack. 

GOTT NYTT ÅR!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0