Gårdagen

Igår började vi dagen med att gå till il mercato, alltid trevligt att börja dagen med massa råa köttstycken, hela kycklingar och fisk. Ni kan ju tänka er att det inte luktar så gott? Men det är bra kött och i mataffärerna här har dom ett väldigt knappt utbud och envisas att skära upp allt i lövbitstunna skivor, inte okej, köttet blir ju jättetorrt och tråkigt då! Dessutom är det mycket billigare och handla på marknaden och så gillar jag att det är så osvenskt, för ett halvår sen hade jag nog inte klarat av det, hade blivit så äcklad men nu känns det bara normalt. Inte som när vi va i Brasilien och jag mer eller mindre var tvungen att springa igenom för att jag höll på att spy. Så varje onsdag går vi till marknaden för att Marco har fått för sig att det är för farligt för mig att gå dit själv, egentligen tycker jag att han bara är töntig men jag låter honom hållas för det är ju lite gulligt ändå. 

Sen gick vi runt på stan, åt middag på en napoliansk restaurang nära piazza spagna. Jättemysigt och världens godaste efterrätter! Fast vi misstänker att dom blandat ut vinet med vatten.  


  



Efter middagen åkte vi till Repubblica och gick på bio. Jag är så jävla trött på att dom dubbar alla filmer till italienska så vi gick och såg en italiensk film så att orden i alla fall passade med läpparna, vi såg Io, loro e Lara som faktiskt var riktigt rolig! Extra kul att den utspela sig i Rom så man känner igen sig överallt. 



 



På vägen hem köpte vi med oss en flaska Asti och en påse chips. Nej här finns inget Systembolag och man kan handla alkohol mer eller mindre var som helst.






/B

Kommentarer
Postat av: Pernilla

vad mysigt, vilken härlig dag..helt fullspäckad kan man säga:) det gäller att passa på att trycka in så mkt som möjligt när nu väl kan:)

Pussar

2010-01-14 @ 19:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0