Felkopplad

Jag håller på att garva ihjäl mig! Fick ett sms från min faster och istället för att svara så ringde jag upp henne. Jag tryckte på ring upp avsändare. Problemet är bara att det är en man som svarar på italienska. Jag dubbelkollar att det står Anette och ett svenskt nummer på displayen fyrtioelva gånger medan jag halvt förvirrat försöker förklara för mannen i luren att jag ringde ett svenskt nummer, som om han skulle bry sig? Vad slog du för nummer frågar han så jag läser upp min fasters nummer som står på displayen och han säger att jag måste ha slagit fel. Nej säger jag det har jag inte jag ser ju numret framför mig på displayen! Vid det här laget är jag helt övertygad om att det är min faster som gett telefonen till någon italiensktalade kollega som driver med mig. Så jag frågar mannen, ursäkta men det är inte så att du driver med mig? Nej säger han, sökte du någon speciell? Ja, min faster. Nej då måste du ha slagit fel nummer säger han, du har kommit till hotell "någonting". Jag frågar en gång till om han inte driver med mig innan jag ber om ursäkt och lägger på. Sen ringer jag upp igen och min faster svarar, hade det varit så att hon drivit med mig hade hon inte kunnat hålla för skratt. Mannen jag pratade med måste tyckt att jag var helt galen som vägrar tro på att jag slagit fel nummer, vilket jag ju inte heller gjort och sen tjatar om att han driver med mig. Enda anledningen jag kan komma på är att jag inte hade 0046 innan, men det håller inte heller för jag har ringt min faster på det nummret tidigare. Och eftersom min mobilnummer är svenskt så behöver jag 0039, italienska riktnumret för att komma till en italiensk telefon, så det måste ha blivit någon felkoppling eller något. Det hela går inte ihop 

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0