Chiesa di Sant'Ignazio

Idag skulle jag bara åka till H&M för att köpa några linnen och tillbaka, men så sprang jag in i Katie, Regina och April vid Piazza del Popolo och förbannade molnen som förstört deras planer för dagen, så jag följde med dom och fikade istället. Efter det gick jag och Katie till Chiesa di Sant'Ignazio. Jag blev helt salig för jag har letat efter den kyrkan i flera år! Vi var där första gången jag var i Rom med skolan, med Kjell släpade med oss till så många kyrkor att jag inte hade en aning om vad kyrkan hette eller var den låg, men idag hittade jag tillbaka och det värsta är att den ligger nästan precis i centrum så jag har säkert gått förbi kyrkan hundra gånger, för den ser inte alls märkvärdig ut från utsidan, bara ännu en av Roms alla tusen kyrkor. Men nej, taket är målat i 3D och det är hur häftigt som helst! Slår st Petri kyrkan med hästlängder! Jag hade inte min kamera med mig men det hade Katie så jag lägger upp några när jag fått dem av henne.
Men inga linnen fick jag med mig hem, näe.

/B

Kommentarer
Postat av: anette

Den vill jag se nästa gång jag kommer tillsammans med allt annat jag in te kom till : ). Har du varit på konstmuseet ännu?

2010-06-07 @ 12:54:54
Postat av: anette

Den vill jag se nästa gång jag kommer tillsammans med allt annat jag in te kom till : ). Har du varit på konstmuseet ännu?

2010-06-07 @ 12:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0