Italienarna kan det här med att krångla till det

Solen svek mig efter en stund, kanske var lika bra, annars hade jag väl bränt mig igen men det är så skönt att sitta där och läsa en bok, sitta-i-en-park-och-läsa-säsongen har definitivt börjat! Jag passade på att inhandla ingredienserna till en marängswisch på vägen hem. Ska bli grymt gott, minns inte ens när jag åt det sist. Men italienarna ska fan krångla till det för mig, här kan man minsann inte handla maränger i en mataffär, nej nej, man måste ta sig till en biscoteria, en kakaffär och köpa maränger per hekto. Aja handgjorda färska maränger blev det i alla fall. Inte kan man handla frimärken i en vettig affär heller då måste man gå till en tabaccheria, en tobaksaffär, för det är ju logiskt? Sen sprider de ut allting i affären i en jävla konstig ordning det är en jävla skattjakt när man ska handla, man tycker ju att socker, bakpulver, mjöl, havregryn och kakao ska vara på ungefär samma ställe men nej sockret ska stå vid vattnet, mjölet ska stå i andra änden av affären tillsammans med bakpulvret, ett rätt i alla fall, men kakao ska finnas bland kaffet. Havregryn, om det ens finns så finns det bland flingorna... Det är inte annat än att man blir förvirrad.

Om en timme eller så är det back to work som gäller. Fan vad jag längtar till 3e maj när jag får mitt liv tillbaka, lite grann i alla fall.

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0