En predikan to go.

Idag hände något mycket underligt. Jag blev stoppad av en präst på väg till jobbet som började läsa upp ett bibelcitat för mig. Jag var helt enkelt för chockad för att säga att jag inte hade tid så jag stod snällt där och lyssnade på hur nationer inte skulle kriga mot varandra för att krig var fel. Sen förklarade han att det var Guds vilja med fred på jorden och det var vad Gud ville ha i gengäld från oss människor som tack för allt han gör för oss.

Ja vad kan jag säga Gud har ju en poäng där, nationer borde inte kriga mot varandra och ja krig är fel. Men jag vet inte riktigt vad den där prästen ville med att läsa upp det för mig. Tyckte han att jag såg väldigt aggressiv och krigslysten ut? Jag menar jag tycker inte att jag är orsaken till speciellt många krig.

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0