Lite regn har väl ingen dött av?

Jag skulle gå ut och gå tänkte jag. Jag han till soptunnan så började det regna. Äsch tänkte jag. Lite regn har väl ingen dött av. Så jag började gå i alla fall. Ni vet hur det blir små mörka prickar av regnet på kläderna? Efter mindre än fem minuter var jag inte prickig längre. Jag hade så många mörka prickar att det inte gick att skilja dom från varandra. Jag var genomvåt. När jag kom hem igen efter en kvart kändes det troligare att jag ägnat mig åt klädsimm än promenad. Jackan som jag tills idag trott var iallafall någorlunda vattentät kunde jag vrida vatten ur. Tröjan under var dyngsur. Skorna jag hade på mig kommer nog inte torka innan nästa vinter.

Som jag sagt många gånger att: regnar det cats and dogs i London så regnar det fan elefanti e giraffe i Rom!
Nu har jag lite mer förståelse för varför italienare försvinner som myror så fort det börjar dugga! Seriöst. Det spelar ingen roll vart italienarna är på väg. Regnar det ställer det sig under ett tag och väntar på att det ska gå över. Inte undra på att italienare alltid är sena!

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0